Proč platit za zhlédnutí, když můžete investovat do skutečného zájmu? Jaké výhody přináší PPC reklamy

Chcete investovat do online reklamy, která vám přinese nejen prokliky, ale i skutečné konverze? PPC reklama je chytrým řešením, jak zacílit na ty správné zákazníky a platit pouze za skutečný zájem. Objevte hlavní výhody PPC kampaní a zjistěte, jestli skýtají i nějaká úskalí.

Co je to PPC reklama?

Zkratka PPC (Pay Per Click) znamená v překladu platba za proklik. PPC reklama je pak druhem digitální reklamy, při které inzerent platí pouze v okamžiku, kdy na ni někdo klikne. Odlišuje se tak od jiných nástrojů online marketingu, kde se většinou platí už za zhlédnutí (například reklama v televizi, billboard atp.).

PPC reklamy se objevují ve výsledcích vyhledávání na Seznamu, Googlu nebo v dalších vyhledávačích, na partnerských webech či sociálních sítích. Vaše reklama se pak zobrazuje na pozicích, o jejichž umístění soutěžíte s ostatními inzerenty prostřednictvím aukčního systému.

Cílem PPC kampaně není pouze samotný proklik, ale také konverze. Může to být například:

  • registrace k odběru newsletteru,
  • nákup produktu nebo služby,
  • vyplnění kontaktního formuláře,
  • přihlášení na webinář,
  • odeslání poptávky,
  • stažení e-booku
  • a další.

Proč je PPC reklama tou správnou volbou?

Mezi výhody PPC reklamy patří:

  • Platba za proklik – platíte za kliknutí na reklamu, ne za pouhé zobrazení.
  • Nižší cena oproti jiným formám reklamy – PPC kampaně stojí podstatně méně než billboard nebo reklama v televizi.
  • Měřitelné výsledky – máte přehled o výkonnosti kampaně (počet prokliků, cena za proklik, počet konverzí atp.)
  • Přesné cílení – můžete zacílit na konkrétní skupinu potenciálních zákazníků pomocí věku, pohlaví, lokace, zájmů, klíčových slov atd.
  • Ovlivnění pozice – ovlivníte, kde se reklama zobrazí na základě toho, kolik jste ochotní zaplatit za proklik.
  • Vysoká flexibilita – PPC kampaně se dají snadno upravit, případně pozastavit.
  • Viditelné výsledky – vidíte je hned po spuštění reklamní kampaně.
  • Testování – snadno otestujete různé varianty reklam. Na základě toho zjistíte, co funguje lé
  • Zvýšení povědomí o značce – budete více vidět.

Proč se do PPC reklamy nepouštět?

Přestože jsme zmínili velké množství výhod, najdou se u PPC reklam také určitá úskalí:

  • Neustálý vývoj – reklamní systémy se vyvíjí, což vyžaduje neustálé učení se novým funkcím a trendům.
  • Volba strategie – tvorba PPC reklamy pro vás může být sice hračka, ale nastavit ji tak, aby fungovala, už ne.
  • Znalost reklamních platforem a dalších nástrojů – potřebujete se orientovat v reklamních platformách (Facebook, LinkedIn, Instagram nebo Google). Pro správu PPC kampaní se vám vyplatí znát také další nástroje (třeba Google Analytics, Mergado a další).
  • Časová náročnost.
  • Optimalizace PPC kampaní – musíte reagovat na změny trhu a volit strategie, které jsou pro daný projekt nejvýhodnější.
  • Zbytečné výdaje – utrácíte peníze za neefektivně nastavenou kampaň.

Pokud svěříte správu PPC kampaní reklamní agentuře, vyhnete se plýtvání peněz za prokliky nerelevantních klíčových slov nebo za reklamy, které nefungují. Navíc vám odpadne starost porozumět reklamním platformám a dalším nástrojům. Ušetříte si rovněž čas, který byste museli věnovat výběru správné strategie a samotné realizaci kampaní. Veškeré nevýhody se vám pak rázem promění ve výhody.

Zdroj foto: onephoto / stock.adobe.com

Napsat komentář

Nové články