Na konci roku poděkujte svým klientům i partnerům. Nápadité a elegantní PF to udělá nejlíp
Máte vlastní firmu nebo podnikání a blíží se konec roku? Neměli byste zapomínat na jednu důležitou věc – a tím je rozeslání PF přání nejen svým obchodním partnerům, ale také zákazníkům. Toto novoroční přání se dnes často spojuje i s přáním k Vánocům, ale je především prostředkem, jak vyjádřit úctu, poděkování a naději na pokračování dobrých vztahů. Proto jsou firemní PF vhodným marketingovým nástrojem, který byste měli využívat i vy.
Investice do vzájemných vztahů
Novoroční přání bezpochyby pomáhají udržovat dobré vztahy nejen mezi obchodními partnery, ale i mezi firmou a zákazníkem. Přitom je to tak snadné a poslat PF dnes nemůže být snazší. Pokud chcete, je možné rozeslat elektronické PF prostřednictvím e-mailu, což vás nestojí skoro nic. Dnes si totiž můžete vlastní návrh snadno vytvořit prostřednictvím webové aplikace, která nabízí celou řadu šablon a návrhů. Jestliže chcete být trochu nápaditější, přidejte vlastní logo, vtipné věnování apod.
Dejte o sobě vědět
PF byste ale neměli posílat jen stávajícím zákazníkům nebo spolupracovníkům. Hodí se také k navazování nových kontaktů. Je to poměrně snadná a nenucená cesta, jak o sobě dát vědět. Stačí na novoročenku přidat odkaz na vaše webové stránky a s trochou štěstí budete mít hned po novém roce pár nových klientů.
Nezapomínejte na osobní rozměr
Klíčové je však i to, aby „péefko“ skutečně zůstalo přáním, a ne reklamním sdělením. Mělo by být osobní a působit především na emoce. Napsat hezké, srdečné a zajímavé přání je kumšt, ale vyplatí se s tím strávit pár hodin vašeho času. Případně se inspirujte na webu nebo využijte některé aplikace na tvorbu originálních přání.
Na papíře, nebo elektronicky?
To je asi poslední otázka, kterou je třeba si položit. Pravdou je, že v dnešní době působí papírové PF přeci jen trochu luxusněji, a tak snadno nezapadne. Emailových přání chodí klidně i desítky denně, ale pěkně v obálce s vlastnoručním podpisem už to dělá málokdo. Vyplatí se tedy zvážit i papírovou podobu.
Zdroh náhledového obrázku: Pixabay